Mathematics for Game Creators

Koen Samyn


Dit boek verschijnt in augustus 2024. Je kan het boek nu al voorbestellen, dan krijg je het boek in augustus toegestuurd.

Beschikbaarheid: In voorbereiding > meer info

De levering van producten is afhankelijk van de beschikbaarheid. 

  • In voorbereiding: aan deze uitgave wordt momenteel nog hard gewerkt. Je kan het item alvast bestellen en we bezorgen het je zodra het beschikbaar is.
  • In voorraad: er is voldoende voorraad om het product meteen te leveren.
  • In herdruk: deze uitgave wordt opnieuw gedrukt. Je kan het item alvast bestellen en we bezorgen het je zodra het beschikbaar is.
  • Beperkt leverbaar: voorraad is beperkt, maar het product kan meteen geleverd worden.
€ 37,50 incl. btw
Details

Mathematics for Game Creators. Trigonometry, vectors and matrices will cover the essential math principles and focus on the application in game engines and 3D editors.

The author takes off by refreshing trigonometry fundamentals and elementary functions, to use them as a sound foundation to understand vectors. After a passage through aspects of and operations on vectors, already their dot and cross products enable a basic outline of lighting programming.

Finally a sound initiation in kinematics and dynamics makes you knowledgeable in handling physics engines.

Een woordje van de auteur
“During my years as Program Coordinator Game Development of the award winning Digital Arts and Entertainment study program, I started to sense a great need for a mathematics book for our students. Some of them seem to underestimate the importance of mathematics in game development. It’s a pity to see students drop out of the program because of this, because we see a great deal of enthusiasm in them, as they are eager to embark on a journey to become a game developer, modeler, visual effects specialist or animator.”
- Koen Samyn

Specificaties
Artikelnummer 606648
ISBN 978-94-647-0659-8
Verschijningsvorm Handboek
Onderwijstype Hoger onderwijs
Voorraad In voorbereiding
Vak Wiskunde
Merk VI676
Leerjaren Niet van toepassing
Methode DBMGC

Met welk bestelprofiel wens je verder te winkelen?



Did you or your students buy this book?



Where did you buy your book?



Please upload your proof