FAQ webshop

Veelgestelde vragen

1. Bestellen via onze webshop

2. Hoe kan ik inloggen?

3. Betalingen

4. Hoe bestel ik op factuur?

5. Bestellingen

6. Leveringen

7. Retour

8. Klantendienst

9. Klachten

10. Specifieke vragen per product

11. Hoger onderwijs De Boeck


1 Bestellen via onze webshop

Wie kan zich registreren?

    • Leerkracht/administratief medewerker/directeur/schoolpersoneel
    • Auteur
    • Particulier

Registreren kan gemakkelijk via de knop ‘Inloggen’. Daar krijg je de optie voor ‘Account aanmaken’`. Je kunt kiezen uit een particulier, een professioneel account (account voor leerkrachten/administratief medewerkers/directeurs/ander schoolpersoneel en auteur). Als je een professioneel account aanmaakt, moet je de gegevens van jouw school opgeven.

Mocht je jouw school niet terugvinden in onze lijst dan kun je de gegevens achterlaten door:

    • “Je organisatie/school niet gevonden in de lijst?” aan te vinken;
    • jouw school wordt dan door ons toegevoegd aan jouw account. 

Je ontvangt een bevestigingsmail zodra jouw account actief is.

 

2 Hoe kan ik inloggen?

Klik rechtsboven op de knop ‘Inloggen’. Heb je nog geen account, dan kun je je op deze pagina ook registreren door op de knop “Account aanmaken” te klikken.

      1. Kan ik mijn vorige bestellingen bekijken?
        In jouw accountoverzicht vind je een optie ‘Bestellingen’. Hierin kun je alle bestellingen die je hebt geplaatst, terugvinden.
      2. Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
        Klik op de knop ‘Je wachtwoord vergeten?’ Als jouw e-mailadres gekend is in ons systeem, ontvang je van ons een e-mail om jouw wachtwoord te veranderen.
      3. Ik werk nu voor een andere school als leerkracht. Hoe koppel ik mij aan een andere school?
        Stuur een e-mail naar basisonderwijs@vanin.be, secundair.onderwijs@vanin.be  of hoger.onderwijs@vanin.be met de gegevens van de nieuwe school. Wij wijzigen vervolgens de school in jouw account.
      4. Hoe verander ik mijn e-mailadres?
        Stuur een e-mail naar basisonderwijs@vanin.be, secundair.onderwijs@vanin.be  of hoger.onderwijs@vanin.be met jouw huidige e-mailadres en jouw nieuwe e-mailadres. Wij wijzigen de gegevens in jouw account. 
      5. Hoe koppel ik me aan een nieuwe/extra school?
        Stuur een e-mail naar basisonderwijs@vanin.be, secundair.onderwijs@vanin.be  of hoger.onderwijs@vanin.be met de gegevens van de nieuwe/extra school. Wij voegen deze nieuwe/extra school toe in jouw account.
      6. Hoe bestel ik een beoordelingsexemplaar? Kan ik meteen een tweede exemplaar bestellen voor een collega?
        Beoordelingsexemplaren kunnen enkel besteld worden als je ingelogd bent met een professioneel account (leerkrachten/administratief medewerkers/directeurs/ander schoolpersoneel en auteur). Je kunt elk jaar 1 beoordelingsexemplaar bestellen van een leerlingenboek.

        Volg deze stappen als je een beoordelingsexemplaar wilt bestellen:

        1. log in op onze webshop. Heb je nog geen account dan kun je dat aanmaken door op 'Inloggen' te klikken. Zorg ervoor dat je een professioneel account aanmaakt waarbij je je koppelt aan de school waar je werkt;
        2. zoek het boek dat je wilt bestellen;
        3. open het boek in het detailscherm door op de afbeelding van het boek te klikken. Je komt dan op een pagina met meer informatie over het boek, zoals het ISBN;
        4. tussen de tekst 'jouw prijs' en de knop 'In winkelmandje' vind je een optie 'bestel een beoordelingsexemplaar'. Je vinkt deze optie aan en ontvangt dan de correcte korting van 50 %;
        5. plaats het boek nu in jouw winkelmandje. Dit boek bestel je dan als beoordelingsexemplaar. Je kunt vervolgens doorgaan naar 'afrekenen' of 'door winkelen'.

 Wil je extra exemplaren van hetzelfde boek bestellen, stuur dan een e-mail naar bestellingen@vanin.be

 

3 Betalingen

Particulieren kunnen betalen via:

  • Belfius NetBanking,
  • VISA / Maestro / MasterCard,
  • ING HomeBank,
  • Bancontact / MisterCash.

Scholen kunnen betalen op factuur. 

 

4 Hoe bestel ik op factuur?

Alleen scholen kunnen op factuur bestellen. Het is dus van belang dat je ingelogd bent met een professioneel account (leerkrachten/administratief medewerkers/directeurs/ander schoolpersoneel en auteur) dat gekoppeld is aan een school.

Weet je niet of je gekoppeld bent, kijk dan in jouw account. Bij de persoonlijke instellingen vind je een sectie: 'Mijn organisatie/school'. Als daar een school staat, ben je verbonden aan een school.

Bij het afrekenen, krijg je de optie om je school/vzw/gemeentebestuur aan te duiden bij ‘Factuurgegevens’. 

Dat adres wordt ingesteld op basis van jouw schoolkeuze toen je het account aanmaakte.

Het is van belang dat je niets aanpast aan dit adres. Zodra je een aanpassing doet, herkent de webshop dit niet meer als een schooladres en zal de optie tot betaling op factuur vervallen.

Mocht je facturatie- of leveringsadres gewijzigd zijn, geef dan je wijzigingen door via e-mail naar basisonderwijs@vanin.besecundair.onderwijs@vanin.be of hoger.onderwijs@vanin.be

 

1. Ik wil factureren aan de school en leveren bij mij thuis, hoe pas ik mijn leveringsadres aan? 

Helaas is het niet mogelijk om te factureren op de school en te leveren op een persoonlijk adres. Als je op een privé-adres wenst te leveren, dan zul je de bestelling vooraf moeten betalen.

 

2. Hoe ontvang ik mijn factuur? 

Scholen 

Jouw factuur wordt per post opgestuurd zodra de boeken uit ons magazijn zijn vertrokken. Als je jouw factuur ook via e-mail wenst te ontvangen dan, mag je dit doorgeven via basisonderwijs@vanin.besecundair.onderwijs@vanin.be of hoger.onderwijs@vanin.be.
Het is niet mogelijk om een factuur enkel via e-mail te ontvangen. 

Particulieren 

Zodra de boeken vertrokken zijn uit ons magazijn, wordt jouw factuur per e-mail doorgestuurd naar het e-mailadres waarmee je besteld hebt.

 

3. Ik heb een factuur via e-mail ontvangen maar hierop staan niet alle boeken die ik heb besteld. Hoe kan dit? 

Op de factuur staan enkel boeken die uitgestuurd zijn vanuit ons magazijn. 

Als er boeken ontbreken dan betekent dit dat deze boeken nog niet uit ons magazijn vertrokken zijn. Zodra de rest van de boeken vertrekken, zul je een bijkomende factuur voor deze boeken ontvangen. 

Op de pakbon die bij jouw bestelling wordt geleverd, vind je ook altijd terug welke boeken er nog geleverd zullen worden. 

 

4. Ik heb op de webshop meer betaald dan er op de factuur vermeld staat. 

Op een factuur staan enkel de boeken die uit ons magazijn zijn vertrokken. Als er boeken ontbreken dan betekent dit dat deze boeken nog niet uit ons magazijn vertrokken zijn. Voor deze boeken werd nog geen factuur opgemaakt.

Mocht je alle boeken hebben ontvangen en verschilt te prijs toch nog, dan mag je ons dit altijd laten weten via het contactformulier:

      1. basisonderwijs: klantenservice
      2. secundair onderwijs: klantenservice
      3. hoger onderwijs: klantenservice

Je kunt ons ook e-mailen op:

      1. basisonderwijs@vanin.be,
      2. secundair.onderwijs@vanin.be 
      3. hoger.onderwijs@vanin.be 

 

5 Het facturatieadres van mijn school is veranderd. Hoe pas ik dit aan? 

Mocht jouw facturatieadres gewijzigd zijn, geef deze wijzigingen door via e-mail naar basisonderwijs@vanin.be of secundair.onderwijs@vanin.be

 

6. Mijn bestelling is betaald maar ik heb geen bevestiging gekregen. Wat nu? 

Check zeker je spam-folder om te zien of de bevestigingse-mail daar niet in terecht  is gekomen. 

Check in jouw account of jouw bestelling daar staat geregistreerd. Als de bestelling daar vermeld staat, dan hebben wij jouw bestelling in principe goed ontvangen. 

Mocht dit niet het geval zijn, of wens je toch een officiële bevestiging te ontvangen, dan kun je ons altijd bellen op 03 432 95 00 (algemeen nummer) of e-mailen naar basisonderwijs@vanin.besecundair.onderwijs@vanin.be of hoger.onderwijs@vanin.be

 

5 Bestellingen

Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?
Nadat jouw betaling afgerond is, ontvang je per e-mail een bevestiging van uw bestelling. Check zeker jouw spam-folder. Soms komt de e-mail daar terecht.

Kan ik mijn bestelling achteraf nog wijzigen?
Jouw bestelling kan enkel op de dag zelf gewijzigd worden. Mocht je een dringende wijziging hebben, bel dan naar 03 432 95 00 (algemeen nummer) met vermelding van jouw bestelnummer.

Bestellingen waar een nachtverwerking overheen is gegaan, kunnen niet meer gewijzigd worden.
Wij kunnen je hiervoor een retourdocument opsturen. Hiervoor mag je e-mailen naar basisonderwijs@vanin.be, secundair.onderwijs@vanin.be of hoger.onderwijs@vanin.be. Vermeld hierbij zeker het referentienummer, pakbon of factuurnummer van uw bestelling en de boeken die je wenst terug te sturen. Vermeld hierbij zeker het referentienummer, pakbon of factuurnummer van uw bestelling en de boeken die je wenst terug te sturen. 

Kan ik een bestelling plaatsen met een factuur- en/of leveringsadres in het buitenland?
Onze webshop is enkel ingelegd voor facturatie en levering in België. Mocht je een bestelling willen plaatsen met een buitenlands adres, e-mail dan naar bestellingen@vanin.be

 

6 Leveringen

Wat is de levertermijn?
Als jouw boek in voorraad is, leveren wij binnen 5 werkdagen. In drukke periodes (mei/juni en augustus/september) kan de levertijd oplopen tot 10 werkdagen.

Wanneer vertrekt mijn bestelling?
Als jouw boek in voorraad is, vertrekt het de dag nadat je de bestelling hebt geplaatst. Je ontvangt van ons een e-mail zodra jouw boek wordt verwerkt in ons magazijn. In die e-mail vind je ook een track and race-nummer zodat je jouw bestelling kunt volgen.

Wie levert mijn boeken?
Schoolbestellingen boven 3 kg worden geleverd door GLS.
Schoolbestellingen onder 3 kg en bestellingen gedaan door particulieren worden geleverd door bpost.

Wat zijn de leveringskosten?
Leveringskosten zijn altijd 5,45 euro (incl. btw). Er worden geen leverkosten aangerekend op digitaal materiaal (bv. Comfort Packs voor het secundair onderwijs).

Wanneer ontvang ik mijn activatiecode van een digitaal product?
Activatiecodes ontvang je in principe 2 werkdagen na het plaatsen van jouw bestelling.

Ik heb een product besteld dat niet op voorraad is. Wanneer ontvang ik dit product?
Je ontvangt dit product zodra het opnieuw in voorraad is. Voor meer informatie kun je altijd e-mailen naar basisonderwijs@vanin.besecundair.onderwijs@vanin.be of hoger.onderwijs@vanin.be.

Kan ik een bestelling buiten België laten leveren?
Onze webshop is enkel ingelegd voor facturatie en leveringen in België. Mocht je een bestelling willen plaatsen met een buitenlands adres, dan mag je dit e-mailen naar bestellingen@vanin.be

 

7 Retour

Kan ik producten retourneren?
Ja. Retouraanvragen kunnen ge-e-maild worden naar basisonderwijs@vanin.be, secundair.onderwijs@vanin.be, hoger.onderwijs@vanin.be Vermeld hierbij zeker het referentienummer, pakbon of factuurnummer van jouw bestelling en de boeken die je wenst terug te sturen. Je ontvangt van ons een retourdocument waarmee je het boek kunt terugsturen. In mei/juni en augustus/september kan het wat langer duren voordat je dit document ontvangt.

Retourzendingen zonder retourdocument worden niet aanvaard.

 

8 Klantendienst

Wanneer kan ik de klantendienst contacteren? 

De klantendienst is elke dag beschikbaar tussen 08:30 tot 16:00. Wij proberen jouw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.

Hoe kan ik de klantendienst contacteren? 

Gebruik het contactformulier via:

  1. basisonderwijs: klantenservice
  2. secundair onderwijs: klantenservice
  3. hoger onderwijs: klantenservice

De klantendienst is per e-mail bereikbaar via:

  1. bestellingen bestellingen@vanin.be
  2. basisonderwijs: basisonderwijs@vanin.be
  3. secundair onderwijs: secundair.onderwijs@vanin.be
  4. hoger onderwijs: hoger.onderwijs@vanin.be
  5. Bingel: bingel@vanin.be
  6. Diddit: diddit@vanin.be.

De klantendienst is telefonisch alleen bereikbaar voor dringende vragen op:

    1. algemeen: 03 432 95 00
    2. basisonderwijs: 03 432 95 01
    3. secundair onderwijs: 03 432 95 02
    4. hoger onderwijs: 03 432 95 02

 

9 Klachten

Ik wens een klacht in te dienen. Wie kan ik daarvoor contacteren? We willen je heel graag verder helpen en samen naar een oplossing zoeken. Contacteer onze klantendienst (bel of e-mail naar basisonderwijs@vanin.besecundair.onderwijs@vanin.be of hoger.onderwijs@vanin.be) of de educatief adviseur van jouw regio.

 

10 Specifieke vragen per product

Bingel

Hoe bestel ik Bingel (lager onderwijs) als school/leerkracht?
Licenties van Bingel kunnen niet via de webshop worden besteld. Bestellingen mogen ge-e-maild worden naar bingel@vanin.be. Vermeld hierbij zeker het aantal leerlingen per klas. De licenties worden door ons in licentieportaal opengezet. 

Hoe bestel ik Bingel (lager onderwijs) als ouder/leerling?
Licenties van bingel kunnen niet via de webshop worden besteld. Bestellingen mogen ge-e-maild worden naar bingel@vanin.be
Leerlingen kunnen geen licentie aanvragen.

Diddit

Hoe bestel ik diddit (secundair onderwijs) als school/leerkracht? Comfort (PLUS) Packs (secundair onderwijs) kunnen gemakkelijk via onze webshop worden besteld. De licentiecodes zijn altijd gekoppeld aan de school. Elke licentie kan door twintig leerkrachten geactiveerd worden. Licenties worden automatisch elk schooljaar verlengd en gefactureerd. Uiteraard kan u een licentie stopzetten via het contactformulier.

Hoe bestel ik diddit (secundair onderwijs) als ouder/leerling? Leerlingen kunnen gebruik maken van de code in hun leerwerkboek om toegang te krijgen tot het leerlingenmateriaal op diddit.

Ouders hebben geen toegang tot het lerarenmateriaal op diddit. Mocht je een papieren handleiding nodig hebben omdat jouw zoon/dochter via de examencommissie examen gaat afleggen of je thuisonderwijs aanbiedt, dan mag je de bestelling e-mailen naar bestellingen@vanin.beStuur altijd het bewijs van inschrijving van de examencommissie of de goedkeuring voor thuisonderwijs mee.

Waarom kan ik geen beoordelingsexemplaar, een Comfort pack of een Comfort PLUS pack (secundair onderwijs) bestellen?
We bieden beoordelingsexemplaren aan leraren aan om gericht een keuze te maken in de leermiddelen die ze willen inzetten op school. Hiervoor dient de besteller de gegevens van de school door te geven. Ook de licenties in het Comfort pack of Comfort PLUS pack zijn steeds gekoppeld aan een school, vandaar dat we dit niet aan ouders of ondersteuners kunnen leveren. We bieden wel de mogelijkheid om een PAPER pack aan te kopen. Dit is een papieren versie van de digitale handleiding.

Wat is het verschil tussen een Comfort PLUS pack, een comfort pack en een paper pack (secundair onderwijs)?
Dit zijn pakketten met handleidingen voor het secundair onderwijs

Comfort PLUS pack

Met het Comfort PLUS Pack ontvang je naast de digitale licentie ook een papieren handleiding. 
Deze licentie geeft 1 schooljaar toegang voor het hele leerkrachtenteam. De online licentie voor diddit wordt jaarlijks automatisch vernieuwd bij het begin van het schooljaar.
Wil je meerdere papieren versies van de handleidingen? Neem hiervoor contact op met onze klantendienst (bestellingen@vanin.be).

Comfort pack

Met het Comfort pack ontvang je de licentie voor het digitale leerplatform diddit. Al het lesmateriaal, het bordboek, video’s … kun je hier vinden. Deze licentie geeft 1 schooljaar toegang voor het hele leerkrachtenteam. De online licentie voor diddit wordt jaarlijks automatisch vernieuwd bij het begin van het schooljaar.

Paper pack

Dit is enkel de papieren handleiding. Hiermee heb je geen toegang tot het online-leerplatform diddit.

 

11 Hoger onderwijs De Boeck

Waar kan ik de oplossingen en het leerkrachtenmateriaal vinden van het boek dat ik aankocht? Stuur een e-mailtje naar hoger.onderwijs@vanin.be met de ECTS-fiche van je school. Dan bezorgen wij jou alles via e-mail.