Help

Download hier het stappenplan voor je schoolbestelling.


Ik heb een vraag over:


1. Inloggen

2. Bestellen

2 A: Basisonderwijs

2 B: Secundair Onderwijs

2 C: Hoger Onderwijs

3. Betalen

4. Levering

4 A: Basisonderwijs

5. Retourzendingen

6. Klantendienst

7. Klacht





Inloggen:

Hoe maak ik een account?:

Klik rechtsboven op de knop ‘Inloggen’. Heb je nog geen account, dan kun je je op deze pagina registreren door op de knop “Account aanmaken” te klikken. Kies op welke manier je je wil registreren en vul de gegevens in. Als je voor een school wilt bestellen, koppel je dan zeker aan de school waar je werkt. Druk daarna op "Verstuur". Je ontvangt een bevestigingsmail in je mailbox als je account aanvraag is geslaagd.


Mijn school staat niet in de lijst met scholen, wat nu?

Heb je je school niet gevonden? Dan kan het zijn dat je school nog niet bij ons gekend is. Je kan de schoolgegevens doorgeven door onderaan het formulier een vinkje te zetten bij "Je organisatie/school niet gevonden de lijst?". Je krijgt dan de mogelijkheid om je schoolgegevens in te geven. Heb je een afwijkend facturatieadres? Dan kan je dit ook meteen meegeven. Wij zorgen dan dat je school wordt aangemaakt. Je ontvangt een mail zodra je account actief staat en je kan gaan bestellen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?

Klik op de knop ‘Je wachtwoord vergeten?’ Als jouw e-mailadres gekend is in ons systeem, ontvang je van ons een e-mail om jouw wachtwoord te veranderen. Check zeker je SPAM, soms komt de mail daarin terecht.

Ik wil mijn mailadres wijzigen. Hoe doe ik dat?

Stuur ons een bericht via ons contactformulier met jouw huidige e-mailadres en jouw nieuwe e-mailadres. Wij wijzigen de gegevens in jouw account. 

Ik ben van school veranderd. Hoe koppel ik mij aan mijn nieuwe school?

Stuur ons een bericht via ons contactformulier met de gegevens van de nieuwe school. Wij wijzigen vervolgens de school in jouw account.

Ik werk voor meedere scholen. Hoe koppel ik mij aan een extra school?

Stuur ons een bericht via ons contactformulier met de gegevens van de nieuwe/extra school. Wij voegen deze nieuwe/extra school toe in jouw account.






Bestellen

Tot wanneer kan ik bestellen?

Je kan ten allen tijde je bestelling plaatsen. Bestel je voor een school en wil je jouw bestelling voor het einde van het schooljaar ontvangen, dan dien je deze voor zaterdag 11 juni 2022 te plaatsen.


Kunnen bestellingen per leerjaar worden verpakt?

Nee, dit is helaas niet mogelijk.


Ik heb een deel van mijn bestelling ingegeven. Kan ik de webshop afsluiten en later de rest ingeven?

Als je bent ingelogd blijven producten in je winkelmandje staan totdat je de bestellig hebt afgerekend. Je kan de bestelling dus op elk moment pauseren en later verder gaan. Zodra je de bestelling hebt afgerekend zullen de producten uit je mandje verdwijnen.


Kan ik een lijst krijgen van bepaalde producten om af te drukken?

Dat kan! Selecteer in de webshop het vak en de methode (en eventueel het leerjaar) van het materiaal dat je leerkracht wilt bestellen. Rechts boven naast "Tonen als" vind je een printknop. Als je daar op drukt, krijg je een lijst van alle artikelen om af te drukken. Deze kan je gemakkelijk delen met je leerkrachten.

Let op! Deze lijst kan je niet gebruiken om een bestelling te plaatsen.


Ik heb een offerte nodig om een bestelbon aan te vragen, kan ik dit via de webshop opmaken?

Onze webshop kan je een helder overzicht geven van de producten en totale prijs van de bestelling die je wilt gaan plaatsen. Log in met een professioneel account (leerkracht, administratief medewerker of directeur), vul je winkelmandje met de producten die je wenst te gaan bestellen en ga naar je winkelmandje. Rechts bovenaan vind je een knop om een offerte op te maken. 

Moeten er verzendkosten op je offerte? Klik dan eerst onderaan op 'Verzendkosten berekenen'. De kosten worden dan automatisch berekend en toegevoegd aan je totaalbedrag.


Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?

Voor elke bestelling die je bij ons plaatst, ontvang je per e-mail een bestelbevesting en later ook een track and trace code van zodra je pakje klaar ligt in ons magazijn voor vertrek. Zo kan je zelf volgen wanneer jouw pakje geleverd zal worden. Check zeker jouw spam-folder. Soms komt de e-mail daar terecht.

 

Ik heb geen bevestiging ontvangen, wat nu?

Check zeker je spam-folder om te zien of de bestelbevestiging daar niet in terecht  is gekomen. Check in jouw account of jouw bestelling daar staat geregistreerd. Als de bestelling daar vermeld staat, dan hebben wij jouw bestelling in principe goed ontvangen. Mocht dit niet het geval zijn, of wens je toch een officiële bevestiging te ontvangen, dan kun je ons altijd bellen op 03 432 95 00 of ons een bericht sturen via ons contactformulier.

Kan ik mijn bestelling achteraf nog wijzigen?

Jouw bestelling kan enkel op de dag zelf gewijzigd worden. Mocht je een dringende wijziging hebben, bel dan naar 03 432 95 00 met vermelding van jouw bestelnummer. Bestellingen waar een nachtverwerking overheen is gegaan, kunnen niet meer gewijzigd worden. Hiervoor kunnen we je wel een retourdocument sturen. Stuur ons hiervoor een bericht via ons contactformulier. Vermeld hierbij zeker het referentienummer, pakbon of factuurnummer van uw bestelling en de boeken die je wenst terug te sturen.

Kan ik mijn vorige bestellingen bekijken?

In jouw accountoverzicht vind je een optie ‘Bestellingen’. Hierin kun je alle bestellingen die je hebt geplaatst, terugvinden.

Kunnen bestellingen tijdens de zomermaanden op prive-adres worden geleverd?

Indien je voor een school bestelt, kan de bestelling enkel op school geleverd worden. In de zomermaanden leveren wij niet op scholen. Je bestelling vertrekt zodra de school weer open is. Bestel je voor het basisonderwijs, dan kan je je leverweek kiezen in je winkelmandje. Indien je voor jezelf bestelt, kan je je bestelling ook tijdens de zomermaanden laten leveren op een privéadres




Basisonderwijs

Hoe bestel ik bingel licenties?

Licenties voor bingel kunnen niet via de webshop worden besteld. Mail hiervoor naar bestellingen@vanin.be. Geef zeker het aantal leerlingen mee dat in de klas zit. Ons bingelteam zet de licentie dan voor je open.


Hoe bestel ik IJsbrekers pakketten?

De IJsbrekerspakketten bestaan uit 4 of 6 schriftjes en een bingellicentie. Omdat we de licentie persoonlijk voor je open moeten zetten, willen we je vragen om deze bestelling via mail te doen naar bestellingen@vanin.be.




Secundair onderwijs


Hoe bestel ik een beoordelingsexemplaar?

Beoordelingsexemplaren kunnen enkel besteld worden als je ingelogd bent met een professioneel account (leerkracht, administratief medewerker of directeurs). Je kunt van elk leerlingenboek elk jaar één beoordelingsexemplaar bestellen.

Zodra je bent ingelogd, zoek dan het boek dat je wenst te bestellen.
Open het boek in het detailscherm door op de afbeelding van het boek te klikken. Je komt dan op een pagina met meer informatie over het boek.
Tussen de tekst 'jouw prijs' en 'In winkelmandje' vind je een optie 'bestel een beoordelingsexemplaar'. Je vinkt deze optie aan en ontvangt dan de correctie korting van 50%.
Plaats het boek nu in jouw winkelmandje. Dit boek bestel je dan als beoordelingsexemplaar. Je kunt vervolgens doorgaan naar 'afrekenen'.

Hoe bestel ik meerdere beoordelingsexemplaren van hetzelfde boek?

Dit is op dit moment niet mogelijk in onze webshop. Wil je extra exemplaren van hetzelfde boek bestellen, stuur dan een e-mail naar bestellingen@vanin.be.

Hoe bestel ik een Comfort (PLUS) Pack/Bordboek?

Licenties van Comfort (PLUS) Packs en Bordboeken zijn altijd gekoppeld aan de school waarin ze gebruikt worden en kunnen daarom enkel besteld worden door scholen.

Om een Comfort Pack/Bordboek te bestellen is het dus van belang dat je bent ingelogd als professionele klant en dat je je school hebt gekozen als bestelprofiel. Zodra je dat hebt gedaan zal het mogelijk zijn om deze licenties te bestellen.

Heb je per ongelijk het verkeerde bestelprofiel gekozen? Geen probleem. Klik rechts bovenaan bij bestelprofiel op het potlootje om een ander profiel te kiezen.

Wat is het verschil tussen een Comfort Pack en een Comfort PLUS Pack?

Comfort pack

Met het Comfort pack ontvang je de licentie voor het digitale leerplatform diddit. Al het lesmateriaal, het bordboek, video’s … kun je hier vinden. Deze licentie geeft 1 schooljaar toegang voor het hele leerkrachtenteam. De online licentie voor diddit wordt jaarlijks automatisch vernieuwd bij het begin van het schooljaar.

Comfort PLUS pack

Met het Comfort PLUS Pack ontvang je naast de digitale licentie ook een papieren handleiding.
Deze licentie geeft 1 schooljaar toegang voor het hele leerkrachtenteam. De online licentie voor diddit wordt jaarlijks automatisch vernieuwd bij het begin van het schooljaar.
Wil je meerdere papieren versies van de handleidingen? Contacteer dan onze klantendienst via het contactformulier.

Ik wil graag een Comfort (PLUS) Pack bestellen, maar ik kan dit product niet in mijn winkelmandje steken. Waarom niet?

Er kunnen twee redenen zijn waarom je geen Comfort (PLUS) Pack kan bestellen:
- Je bestelt niet voor een school. Alleen scholen kunnen een Comfort (PLUS) Pack bestellen. Zorg dat je een professioneel account hebt en dat je bij het inloggen hebt gekozen voor bestellen voor je school.
- Je school heeft het Comfort (PLUS) Pack al eens aangekocht. Een Comfort (PLUS) Pack is een licentie die elk jaar automatisch wordt verlengd. De activatiecode blijft hierbij hetzelfde. Als je school de afgelopen jaren al met het Comfort Pack aan de slag ging, dan is het niet nodig om de licentie opnieuw te bestellen. Je kan de activatiecode opvragen bij je boekenverantwoordelijke.

Hoe en wanneer ontvang ik de code van mijn Comfort (PLUS) Pack/Bordboek?

Bestel je een Comfort Pack/Bordboek van een methode die beschikbaar is, dan ontvang je de code binnen 10 minuten in je mailbox.
Bestel je een Comfort Pack van een methode die nog in voorbereiding is, dan ontvang je de code begin augustus. Je ontvangt wel alvast een startmateriaalcode waarmee je vanaf 15 juni de eerste paar hoofdstukken online kan inkijken. Zo kan je je toch optimaal voorbereiden op het nieuwe schooljaar. 

Mijn zoon/dochter doet examen via de examencommissie. Hoe kan ik toegang krijgen tot het leerkrachtenmateriaal?

Mocht je een papieren handleiding nodig hebben omdat jouw zoon/dochter via de examencommissie examen gaat afleggen of je thuisonderwijs aanbiedt, dan mag je de bestelling mailen naar bestellingen@vanin.be. Stuur altijd het bewijs van inschrijving van de examencommissie of de goedkeuring voor thuisonderwijs mee.

Ik studeer bij een leerkrachtenopleiding, hoe kan ik toch leerkrachtenmateriaal van jullie ontvangen?

Studeer je aan een leerkrachtenopleiding, dan kan je toegang krijgen tot al ons online materiaal via de universiteitsbibliotheek. De bibliotheek ontving van ons een code die je kan activeren op diddit.be/mijnlesmateriaal.be om toegang te krijgen tot het materiaal.

Heb je een papieren handleiding nodig? Deze heeft de bibliotheek ook staan. Je kan hem daar lenen.



Hoger Onderwijs

Waar kan ik de oplossingen en het leerkrachtenmateriaal vinden van het boek dat ik aankocht?

De oplossingen van je boek staan op mijnstudiemateriaal.be. Stuur een mail naar hoger.onderwijs@vanin.be met het ECTS-fiche van je school. Dan bezorgen wij jou een code via mail.






Betalen


Hoe bestel ik op factuur?

Alleen scholen kunnen op factuur bestellen. Het is dus van belang dat je ingelogd bent met een professioneel account (leerkracht, administratief medewerker of directeur) dat gekoppeld is aan een school. Weet je niet of je gekoppeld bent, kijk dan in jouw account. Onderaan de hoofdpagina van je account, vind je een sectie: 'Mijn organisatie/school'. Als daar een school staat, ben je verbonden aan deze school. Bij het afrekenen, krijg je de optie om je school/vzw/gemeentebestuur aan te duiden bij ‘Factuurgegevens’. Dat adres wordt ingesteld op basis van jouw schoolkeuze toen je het account aanmaakte. Het is van belang dat je niets aanpast aan dit adres. Zodra je een aanpassing doet, herkent de webshop dit niet meer als een schooladres en zal de optie tot betaling op factuur vervallen. Mocht je facturatie- of leveringsadres gewijzigd zijn, geef dan je wijzigingen door via ons contactformulier.

Ik wil een bestelbonnummer toevoegen aan mijn factuur, hoe doe ik dat?

Het is zeker mogelijk om een bestelbonnummer toe te voegen aan jouw factuur. Zorg dat je bent ingelogd met een professioneel account (als leerkracht, administratief medewerker of directeur) en ga door naar afrekenen. Bij het kiezen van de betaalmethode heb je de mogelijkheid om een bonnummer toe te voegen bij de optie 'Uw referentie'. Dit nummer wordt dan op de factuur weergegeven.


Ik wil factureren aan de school en leveren bij mij thuis, hoe pas ik mijn leveringsadres aan?

Helaas is het niet mogelijk om te factureren op de school en te leveren op een persoonlijk adres. Als je op een privé-adres wenst te leveren, dan zul je de bestelling vooraf moeten betalen.

Hoe ontvang ik mijn factuur? 

Bestel je voor een school? Dan wordt je factuur per post opgestuurd zodra de boeken uit ons magazijn zijn vertrokken. Als je jouw factuur ook via e-mail wenst te ontvangen, dan kan je dit doorgeven via ons contactformulier. Het is niet mogelijk om een factuur enkel via mail te ontvangen.

Bestel je voor jezelf? Dan wordt je factuur per mail doorgestuurd zodra de boeken uit ons magazijn zijn vertrokken.


Ik heb een factuur via e-mail ontvangen maar hierop staan niet alle boeken die ik heb besteld. Hoe kan dit? 

Op de factuur staan enkel boeken die uitgestuurd zijn vanuit ons magazijn. Als er boeken ontbreken van je factuur dan betekent dit dat deze boeken nog niet uit ons magazijn zijn vertrokken. Zodra de rest van de boeken vertrekken, zul je een bijkomende factuur voor deze boeken ontvangen. Op de pakbon die bij jouw bestelling wordt geleverd, vind je ook altijd terug welke boeken er nog geleverd zullen worden.


Het facturatieadres van mijn school is veranderd. Hoe pas ik dit aan? 

Mocht jouw facturatieadres gewijzigd zijn, geef deze wijzigingen door via ons contactformulier.


Ik heb op de webshop meer betaald dan er op de factuur vermeld staat. Hoe kan dit? 

Op een factuur staan enkel de boeken die uit ons magazijn zijn vertrokken. Als er boeken ontbreken dan betekent dit dat deze boeken nog niet uit ons magazijn vertrokken zijn. Voor deze boeken werd nog geen factuur opgemaakt. Mocht je alle boeken hebben ontvangen en verschilt de prijs toch nog, dan mag je ons dit altijd laten weten via ons contactformulier.

Ik heb graag pas een factuur na de volledige levering, kan dat?

Al onze bestellingen worden gefactureerd na uitlevering van de materialen. Indien er bepaalde materialen niet op voorraad zijn, worden deze op een later tijdstip uitgeleverd. U ontvangt dan eerst al een factuur voor het eerste deel en na levering van het tweede deel, de factuur voor het tweede deel. Een totaalfactuur in geval van deelleveringen is helaas niet mogelijk.

 

Ik wil betalen met een buitenlandse kaart, hoe doe ik dat?

We bieden de volgende betaalopties aan:

Belfius NetBanking,
VISA / Maestro / MasterCard,
ING HomeBank,
Bancontact / MisterCash.

Het is niet mogelijk om op een andere manier te betalen. 





Levering:

Wanneer worden mijn boeken geleverd?

Onze standaard levertermijn bedraagt 2-5 werkdagen. Tijdens drukke periodes zoals eind augustus/september, kan deze verlengd worden tot 5-10 werkdagen.

Wanneer vertrekt mijn bestelling?

Als jouw boek in voorraad is, vertrekt het de dag nadat je de bestelling hebt geplaatst. Je ontvangt van ons een e-mail zodra jouw boek wordt verwerkt in ons magazijn. In die e-mail vind je ook een track and trace-nummer zodat je jouw bestelling kunt volgen.

Wie levert mijn boeken?

Schoolbestellingen boven 3 kg worden geleverd door GLS.

Schoolbestellingen onder 3 kg en bestellingen gedaan door particulieren worden geleverd door bpost.

Wat zijn de leveringskosten?

Leveringskosten zijn per gewicht. Er worden geen leverkosten aangerekend op digitaal materiaal (bv. Comfort Packs). Je kan de kosten berekenen in je winkelmandje door links onderaan op 'Verzendkosten berekenen' te drukken.

Kunnen bestellingen worden afgehaald?

Afhalingen zijn helaas niet mogelijk omdat ons magazijn hier niet op voorzien is.

Ik heb een product besteld dat niet op voorraad is. Wanneer ontvang ik dit product?

Je ontvangt dit product zodra het opnieuw in voorraad is. Voor meer informatie kan je ons altijd contacteren via het contactformulier.

Kan ik een bestelling plaatsen met een facturatie- en/of leveradres in het buitenland?

Onze webshop is enkel ingelegd voor facturatie en levering in België. Mocht je een bestelling willen plaatsen met een buitenlands adres, e-mail dan naar bestellingen@vanin.be. 




Basisonderwijs:

Ik wil mijn bestelling uitgesteld laten leveren, kan dat?

Dan kan! Klik rechtsboven op winkelmandje en kies 'Bekijk alles'. Links onderaan boven 'Ga door naar afrekenen' vind je de optie om je leverweek te kiezen. Zorg dat je deze gehele week aanwezig bent op school om de bestelling aan te nemen.

Kan ik een specifieke dag kiezen?

Nee, dit is helaas niet mogelijk.

De week waarin ik mijn boeken wil laten leveren staat niet in de lijst. Kan ik dan geen boeken laten leveren?

Als de week niet meer in de lijst staat, betekent dit inderdaad dat er in deze week geen boeken geleverd kunnen worden.

Wanneer op de dag wordt er geleverd?

Via uw track and trace mail kunt u precies zien wanneer uw bestelling geleverd gaat worden.






Retourzendingen:

Ik heb een verkeerd boek besteld, hoe stuur ik dit retour?

Wil je een boek retour sturen? Vul dan ons contactformulier in. Vermeld hierbij zeker het referentienummer, pakbon of factuurnummer van jouw bestelling en de boeken die je wenst terug te sturen. Je ontvangt van ons een retourdocument waarmee je het boek kunt terugsturen. In mei/juni en augustus/september kan het wat langer duren voordat je dit document ontvangt.

Retourzendingen zonder retourdocument worden niet aanvaard.


Ik heb mijn boek teruggestuurd. Hoe lang duurt het voordat mijn betaling wordt teruggestort?

Zodra we je boek hebben ontvangen, betalen wij je binnen 14 dagen terug. Het geld wordt teruggestort op de rekening waarmee je je bestelling hebt betaald.








Klantendienst:

Onze klantendienst staat elke dag van 08:30 tot 17:00 (op vrijdag tot 16:00) voor je klaar. 

Heb je een vraag dan kan je ons bereiken via:

Basisonderwijs: contactformulier
Secundair onderwijs: contactformulier
Hoger onderwijs: contactformulier
Diddit: contactformulier


Heb je een dringende vraag, dan kan je ook altijd bellen naar de onderstaande nummers: 

Algemeen: 03 432 95 00

Basisonderwijs: 03 432 95 01

Secundair onderwijs: 03 432 95 02

Hoger onderwijs: 03 432 95 02






Klacht:

Ik wens een klacht in te dienen, hoe doe ik dit?

We willen je heel graag verder helpen en samen naar een oplossing zoeken. Contacteer onze klantendienst via ons contactformulier of de educatief adviseur van jouw regio (basis of secundair). 



Met welk bestelprofiel wens je verder te winkelen?