Dit is marktonderzoek. Van mening naar feit
Marc De Laet - Frederik Picard - Pol Toye
Beschikbaarheid: In voorraad > meer info
De levering van producten is afhankelijk van de beschikbaarheid.
- In voorbereiding: aan deze uitgave wordt momenteel nog hard gewerkt. Je kan het item alvast bestellen en we bezorgen het je zodra het beschikbaar is.
- In voorraad: er is voldoende voorraad om het product meteen te leveren.
- In herdruk: deze uitgave wordt opnieuw gedrukt. Je kan het item alvast bestellen en we bezorgen het je zodra het beschikbaar is.
- Beperkt leverbaar: voorraad is beperkt, maar het product kan meteen geleverd worden.
Dit is het. Dit is marktonderzoek. Dit is hoe je als professional, als marktonderzoeker, eventmanager of marketeer, een marktonderzoek zal uitvoeren en beleven.
De weg van mening naar feit loopt helaas niet altijd recht van punt a naar b, maar neemt soms een bochtje, soms zelfs een u-turn, en af en toe zit er al eens een hobbel in de weg. De auteurs van Dit is marktonderzoek. nemen je mee op die weg en begeleiden je bij elke stap. Ze reiken je het kader én de tools aan om een marktonderzoek succesvol af te ronden.
De opbouw van het boek volgt diezelfde weg, in hoofdstukken die elkaar logisch opvolgen:
- Het belang van marktonderzoek: Wat is marktonderzoek? Welke informatie heb je nodig? …
- Desk research: Wat is desk research? Hoe voer je desk research uit? …
- Kwalitatief marktonderzoek: Welke respondenten heb je nodig? Hoe voer je observatieonderzoek uit? Hoe voer je causaal onderzoek uit? …
- Kwantitatief marktonderzoek: Welke respondenten heb je nodig? Wat is de beste enquêtemethode voor je onderzoek? Hoe stel je een goede vragenlijst op? …
- Het rapport: Hoe stel je een marktonderzoeksrapport op? Hoe presenteer je een marktonderzoeksrapport?
- Zelf aan de slag: marktonderzoek in de praktijk in vijf stappen
Elk hoofdstuk zit ook nog eens doorspekt met illustratieve cases, zodat je helemaal ondergedompeld bent in hoe een marktonderzoek écht verloopt.
Dit is marktonderzoek. Van mening naar feit is de opvolger van de klassieker Marktonderzoek in rechte lijn, die het assortiment verlaat.
Artikelnummer | 599993 |
---|---|
ISBN | 978-94-641-7343-7 |
Verschijningsvorm | Handboek |
Onderwijstype | Hoger onderwijs |
Voorraad | In voorraad |
Vak | Marketing en Sales |
Merk | Marktonderzoek |
Leerjaren | Niet van toepassing |
Methode | Marktonderzoek in rechte lijn |