Details

Een doordachte aanpak voor de waardering van ondernemingen is in de huidige tijden van onzekerheid van fundamenteel belang. Dagelijks worden we geconfronteerd met bruuske koersschommelingen. Op het eerste gezicht verliezen solide ondernemingen een derde, de helft of zelfs méér van hun beurswaarde in enkele maanden tijd. Vele beleggers verliezen, maar evenveel winnen. Voor beiden is er maar één kernvraag: ‘Wat is de juiste waarde van een onderneming?’

Op basis van diverse theoretische en praktische modellen wordt in Waarderingsmodellen voor de onderneming een genuanceerd beeld gegeven van wat de onderliggende bouwstenen van de waarde van een bedrijf zijn. Die bouwstenen worden samengebracht in waarderingsmodellen, elk met hun specifieke voor- en nadelen.

Extra onlinemateriaal

  • cd-rom met kant-en-klare Excelberekeningen van de besproken waarderingsmodellen
Specificaties
Artikelnummer 576696
ISBN 978-90-455-2883-0
Verschijningsvorm Handboek
Onderwijstype Hoger onderwijs
Voorraad In voorraad
Vak Bedrijfs- en financieel beleid
Merk Waarderingsmodellen voor de onderneming
Leerjaren Niet van toepassing
Methode Waarderingsmodellen van de onderneming