Operationele verkoop 2020

Walter Spruyt - Liesbeth Huysmans

Beschikbaarheid: In voorraad > meer info

De levering van producten is afhankelijk van de beschikbaarheid. 

  • In voorbereiding: aan deze uitgave wordt momenteel nog hard gewerkt. Je kan het item alvast bestellen en we bezorgen het je zodra het beschikbaar is.
  • In voorraad: er is voldoende voorraad om het product meteen te leveren.
  • In herdruk: deze uitgave wordt opnieuw gedrukt. Je kan het item alvast bestellen en we bezorgen het je zodra het beschikbaar is.
  • Beperkt leverbaar: voorraad is beperkt, maar het product kan meteen geleverd worden.
€ 39,90 Incl. BTW
Details

In Operationele verkoop bundelen salescoach en docente Liesbeth Huysmans en salescoach Walter Spruyt hun onderwijs- en praktijkervaring in business-to-business verkoop. De focus ligt op verkoopdomeinen waarbij prospectie een belangrijk onderdeel van de verkoopactiviteit vormt:

  • vertrekt van een wetenschappelijk kader;
  • met tientallen scenarioís en praktijkvoorbeelden in dialoogvorm;
  • vernieuwende inzichten;
  • verschillende tips en concreet advies.

Nieuw in deze editie

In deze herziene editie besteden de auteurs extra aandacht aan de impact van digitale marketing en social media op het B-to-B-verkoopproces. Hoe zet je websites en social media in voor het genereren van leads? En hoe gebruik je de social sellingstrategie als aanvulling op de traditionele verkoop?

Door de vele marktveranderingen en een toenemende digitalisering is de klassieke verkooppijplijn soms minder van toepassing. Eerder lag het zwaartepunt van het initiatief voor een verkoopgesprek voornamelijk bij de verkoper. Prospecten hadden vaak een latente behoefte die door het initiatief van de verkoper acuut werd.

Onder invloed van de sociale media is dat zwaartepunt verschoven. Klanten zijn zich meer bewust van een behoefte en zoeken zelf naar mogelijke oplossingen. Daardoor nemen ze vaker zelf het initiatief om leveranciers te contacteren. In de nieuwe uitgave van Operationele verkoop zoomen de auteurs in op alles wat kan voorafgaan aan dit eerste gesprek met de klant, dus ook 'social media', en hoe de verkoper deze efficiÎnt kan gebruiken in zijn totale aanpak.

Operationele verkoop richt zich tot studenten marketing en verkoop, beginnende en ervaren verkopers en salesmanagers.

Specificaties
Artikelnummer 594701
ISBN 978-90-306-9644-5
Verschijningsvorm Handboek
Onderwijstype Hoger onderwijs
Voorraad In voorraad
Vak Marketing en Sales
Merk Sales
Leerjaren Niet van toepassing
Methode Operationele verkoop